Om in dit vak op te vallen heb je een paar ingrediënten nodig:

kennis, passie, gedrevenheid, creativiteit die onbegrensd is en klaar voor de nieuwe wereld. Een nieuwe generatie die anders denkt en doet:

Millennials zijn geboren tussen 1980 en 1995. Dat betekent dat ze in 2022 tussen de 27 en 42 jaar zijn. Ze zijn handig met technologie en worden gezien als idealistisch. Ze verkiezen flexibiliteit boven zekerheid en zouden naar zeggen bovengemiddeld narcistisch en egoïstisch zijn, waardoor ze hun eigen groene wereld willen scheppen.

en leden van Gen Z zijn geboren tussen 1996 en 2015. Dit brengt de leeftijdsgroep voor Gen Z’ers tussen de 7 en 26 jaar in 2022. Ze kennen geen wereld zonder smartphones en zijn echte digital natives. Door crisisjaren die ze hebben meegemaakt worden ze gezien als realistischer en pragmatischer dan millennials. Authenticiteit, duurzaamheid en vergroenen van de planeet zijn key voor deze doelgroep.

Dit is mijn belangrijkste drijfveer om ‘mijn’ studenten deze spiegel voor te houden en te laten nadenken over hun mogelijkheden die verder strekken dan het hebben van een (high-end) bloemenwinkel… confronteer ze met deze toekomstige werkelijkheid en ontplooi !